Mina ord och tankar

Alla inlägg den 10 juli 2021

Av Neta - 10 juli 2021 20:19

Idag hade vi besök av Birgitta från Dingtuna som visade sig vara mkt trevlig.


Fick en fin Hortensia i en lika fin kruka. Hade kunnat använda skylten idag också som vi pratade haha! Har en annan kompis från V-ås som också är duktig att prata, kan det vara nåt med vattnet tro?

Elle hade gjort en rabarberpaj och hon kom med rulltårta. Blev nästan lite för mkt sött.

Inget regn ännu men nu är det iaf lite grått.


Vi gjorde en kycklingsallad tillsammans alla tre så det gick undan.


Använde finporslinet med Haha! Nu har hon nyss åkt men vi ses på tisd igen då vi ska ut och äta i Strängnäs sen hakar hon på till Barva.


Min orange ros håller på att slå ut.


Avslutar med att delge er denna som jag hittade på insta.

Av Neta - 10 juli 2021 02:25

I morse vaknade jag hyfsat tidigt för att vara mig. Vid 10 ringer telefonen då är det en tjej i min ålder jag bara pratat med på tfn som ringer och vill komma hit i morgon. Så himla kul!
Hon bor i Västerås men har stuga i Vittinge så det är därifrån hon ska åka. Mer om det i morgon.

Åt som vanligt frukost på baksidan och lyssnade på Sommar, idag med släktforskaren som löste Linköpingsmorden. Både Elle och Leffe har ju släktforskat så lite insatt i sånt är jag ju men kul iaf att höra om den lite mer avancerade tekniken.

Elle kom och vi pratade lite om i morgon, hon hänger på, gör en paj på mina rabarber till fikat och sen bestämde vi oss för att göra en kycklingsallad.

Idag anslöt vi oss till tanterna i pergolan och idag tog jag med mig skylten.



Succe! Så nu hoppas jag att L kan hjälpa mig göra hål i den när han kommer på tisd, vi törs ju inte skruva upp den i pergolan för då försvinner den nog snart. Men en spik eller skruv ska dit så vi kan ha den när vi är där. Jag är ju inte med varje dag men dom får väl ta med den när dom går dit.



Lunchen blev lite rester av kronärtskockor, lufttorkad skinka, sparris, tomater och keso.

Nu ikväll lite ost o kex, krustader och ett glas vin. Provade en ny marmelad, hallon, paprika och chili, sååå god!


Satt ute länge idag också över 20 gr fast kl var nästan midnatt och vi fick besök av både Konrad och hans fru.


Så mysigt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards