Mina ord och tankar

Alla inlägg den 15 juli 2021

Av Neta - 15 juli 2021 02:28

Man ska inte klaga på värmen sägs det men jo det gör jag. 23 gr ute nu mitt i natten och 25 i sovrummet. Haft öppet hela kvällen. Hjälper inte ett dugg. Nu ligger jag på sängen med fläkten på full speed men inte hjälper den mkt precis. Runt om åskar det, skicka hit please!

Igår gjorde vi Sörmland, L kom kraftigt försenad, men inget nytt passa tider har han aldrig gjort Haha! Största tidsoptimisten som finns.
Vi kom iväg ca 10 min efter vad han sagt att vi skulle åka, också typenligt och for genom ett sommarfagert Uppland till Strängnäs. Där mötte vi upp Birgitta som åkte från Dingtuna.

Efter toabesök så placerade vi oss på denna restaurang.


Fin utsikt från vårt bord. Ingen krog jag kommer att gå tillbaka till dock. Inget fel på maten men virrig och oproffsig personal.


Fläsknoisette med vitlökssmör som vi fick betala extra föör, 2 ynka tunna skivor smör som smälte direkt. Men vi blev mätta och for så småningom ut till Barva.
Vi hann inte ens in henom grinden förrän någon ropade mitt efternamn. Jodå, jag var den enda med rullstol, hade uppgivit det vid bokningen. Fick bordet längst fram mitt emot orkestern.


Det blev en minnesvärd kväll! Så himla trevligt och välordnat. Dom hade till och med ordnat med en ljum och myggfri kväll! Så jobbar proffs! Satt med mina bara fötter i gräset och njöt av fina låtar, sjöng allsång och löste musikquiz jag förmodligen inte har nåt rätt på men vad spelar det för roll! En av kvällarna den här sommaren jag kommer att minnas med värme i november.

Toabesök och korvätning innan vi åkte hemåt efter att ha sagt hej till Birgitta. Vid Svinnegarn såg vi en riktig kronälg på en åker, så majestetisk. Köpte en glass i Enköping och var hemma strax efter 22.30

L skulle åka samma väg tbx + några mil till, ville väl köra då det var svalt. Fick iaf honom att ta en kopp kaffe och ta med en banan. Och det verkar ha gått bra hem. Han körde 50 mil igår påstod han.

Elle och jag smälte dagens intryck på min baksida


Vätska och salt behövde vi.


Fick sällskap av en snigelbebis vi bjöd på Snigeleffekt, i morse var han borta.

Idag har det varit 30 gr så vi har inte gjort många knop, trötta har vi varit också. Jag satt en stund med tjejerna i pergolan. Elle och jag tog en iskaffe efter lunchen. Vid 18-tiden ringde Ma så hon och Mi ville komma ikväll. Så klart att dom fick!

Vi hade inte ätit men brukar göra det den tiden dom skulle komma. Så vi for en snabb vända till affären och köpte lite tilltugg. Vitlöksbaugett, ölkorv, melon, en blåbärspaj till fikat m.m Lite hade vi hemma med.
Dom kom med en hink blåbär, en stor squash och en vinbärskaka.

Så blev en jättetrevlig kväll, dom åkte inte förrän vid midnatt då hade vi knäckt en ananasskumpa med. Vi kannvattnade det viktigaste sen kom vi på att man använder inte slangen så dags så vi vattnar ordentligt i morgon fm.

Nu ska jag försöka sova, inte säkert det går men får väl försöka iaf.


25 gr i sovrummet som sagt?.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards