Mina ord och tankar

Alla inlägg den 4 juli 2021

Av Neta - 4 juli 2021 00:57

Ännu en varm och solig dag. Som jag inte mår så bra av. 27-28 gr är för mkt för mig. Som tuur är har det fläktat lite grann och varit en och annan molntuss. Men när värmen slår emot mig redan vid frukost. Då njuter jag inte så speciellt mkt, lederna mår inte heller bra.

Hade tänkt att vi skulle göra nåt idag, men E hade lite jobb att göra med parasportförbundet och när hon va klar va kl lite mkt.
Bytte sida vid 14 och gjorde en enkel sallad till lunch, vitost och oliver. Hade några jordgubbar kvar också.

Vi var till affären en snabb sväng, jag glömde ju både sallad och toapapper igår. Ganska sent nu ikväll gjorde E varsin tacotallrik åt oss som avnjöts med tacochips, gräddfil och tropisk salsa. Vatten till.


Tacokryddad kycklingfärs tror jag det var. Jag plockade visset på blommorna medans hon skar. Vattnade krukorna, lådan och ampeln.
Vi bytte sida igen och vattnade baksidan. Har inte bundit upp Dahlian än men fick tips om ett sätt jag tror jag klarar. Dom blommorna ska ansas i morgon.

Jag har en ny morgonrutin, när jag äter frukost så lyssnar jag på föregående dags sommarpratare i P1. Går ju att gå in och lyssna i efterhand. Dom första programmen lyssnade jag på innan jag skulle sova men man slumrar lätt till och missar lite då. Programmen är ju knappt 90 min men att lyssna som jag gör tar lite kortare tid. Ändå hinner jag faktiskt ta en fm fika med.

I morrn ska vi lyssna på Tareq Taylor, då kommer E över och vi både frukosterar och lyssnar tillsammans.

Så var den dan, blir lite svalare i morgon iaf.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards