Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 6 maj 2021

En regnig dag

Av Neta - 6 maj 2021 00:25

Hade inte så bråttom upp i morse. Låg och läste lite och lyssnade på regnets trummande mot rutan. Så det blev en sen frukost.
Fyllde diskmaskinen och körde den, tog fram isterband och gjorde stuvning med broccoli.
Planterade mitt löjtnantshjärta men idag ställde jag inte ut perennerna, gick från 5 gr till 3.8 bara under tiden jag åt frukost vid 11. Nu är det bara 2 gr så lite orolig för mina nyplanterade rosor.

Så dagen har tillbringats i soffan. Hållt på med ett viktigt dokument, kollat dubbelavsnitt av Tinas matresa. Hon var hos Glenn Strömberg i Italien och hos Lotta Engberg i Thailand. Går mellan 14-16 varje dag så lagom kafferast innan man börjar laga mat Haha! Nejdå kan ju göra 2 saker samtidigt så fixade med pappret samtidigt som TVn var på.


Fick pkt från Apotea, 20% på Cleaneating så tänkte jag skulle testa deras sockerfria chokladbollar och proteinbrödet. Brödet gör jag till frukost i morgon, får stå i ugnen medans jag duschar. Men skrattade då jag såg formen, minsta strl av folieform. Blir det 5 skivor tror ni? Innehåller iaf varken mjöl eller jäst men det ska svälla när man rört ihop det. Har recept på proteinbröd nånstans så ska göra eget nästa gång.

Laddade med allergitabletter och ett järntillskott. Köpte ny rotborste och diskmedelspump. Sen en flux att ha i necessären.

Nu ligger jag i sängen, ska läsa lite innan jag släcker.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Neta - Tisdag 14 maj 22:47

Rätt nere nu. Är väl den stora vårdeppen. Ska det vara så omöjligt att bara få må bra, vara glad och slippa fundera över saker som blir typ *konstiga* Kanske är jag något bättre i fötterna, vi får väl se, men jag törs inte ta ut nåt i förskott. F...

Av Neta - Tisdag 14 maj 19:08


Kall avocadosoppa 1 lit vatten + fond eller kycklingbulj.tärn 2-3 mogna avocado beroende på strl 1 kn salladslök, finskuren 1 brk creme fraiche 1 msk torkad dill Salt & sv.peppar En doft cayenne om så önskas 100 g fetaost Servera med...

Av Neta - Måndag 13 maj 16:11

Gurk & Avokadosoppa 1 gurka 2 avokado 1 hönsbuljongtärning 4 dl vatten 3 msk press citron 3-4 msk olivolja Salt, sv.peppar & lite cayenne 3 msk finhackad dill 1 kn gräslök, hackat Krutonger Skala gurkan och skär den i bitar H...

Av Neta - Måndag 13 maj 00:14

Ja Den stora älgvandringen alltså. 87 älgar har summit över. L tror det är rekord. Det roliga tycker jag också är alla andra djur man får se liksom på köpet. Järv, björn, lo, ren, grodor, örnar, orrar, svanar, änder, ejder och en massa andra fåglar...

Av Neta - Söndag 12 maj 00:06

Hade tänkt sova länge idag. Men så klart vaknade jag tidigt då. Om jag nu bestämmer, utan att sätta väckning i morgon att jag ska vakna tidigt då, så kanske jag får sova iaf då. Haha! Christine och Marcus var här idag. Vi fikade lite och dom kom ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards