Mina ord och tankar

Alla inlägg den 11 september 2022

Av Neta - 11 september 2022 22:45

Just nu är det väldigt jämnt. 50/48,2 till förmån för det Röd-Gröna. Fördelen där är ju 2 starka tjejer med ordentligt med skinn på mäsan. Gillar dom båda och är nyfiken på vad dom kan åstadkomma framåt.

SD har ökat lavinartat och med rätta. Folk börjar bli ordentligt ledsna på nåde skjutningar och rättssystem och där skriker ju dom högst. Men andra partier tänker ju jobba mot det också. Och det finns ju annat det partiet står för som kanske inte är så genomtänkt. Dom behöver väl också rensa lite bland medlemmar.

Övriga är inte min *cup of cake* alls. En gapig tjej och fjantig karl som är så falsk och ljuger så han tror sig själv. Nu senast när han påstår att han jobbat i socialtjänsten. Fattar han inte att sånt kan kollas?

L har jag inget grepp om alls. Gillade både Fp och Kd förr, framför allt den familjepolitik som Kd hade på Alfs tid. Men den försvann nånstans.

Tror att det blå vinner till slut. Å då blir fjanten och lögnhalsen stadsminister. Tror ni han håller hela mandatperioden? Jag är tveksam.

Nu har det svängt till de blås fördel. Spännande!

Annars har dagen varit lugn. Åt sopprester och äppelpaj.




Langos fick bli mitt valfläsk. 


Nu slutar jag med en vers jag fick idag apropå mitt inlägg igår.



Så länge min kanna rann
Kände mig kvinna och man
Men när min kanna slutat att rinna
Kände mig varken man eller kvinna.

Nu ska jag kolla på valvakorna.

Av Neta - 11 september 2022 02:15

När dom man tror man är kompis med skriver att dom varit på kulturnatten men inte kunnat fråga om vi ska ses nåt där fast man gillar att gå på samma saker.

Åkte så klart inte in på vinst och förlust, har hintat om att det slulle vara kul att åka. Men inte ett ljud om det. Börjar bli lite för många ggr nu och vissa har jag strukit från telefonboken. Det får liksom vara nog nu.

L och jag har alltid varit gästfria, fixat fester, fixat dansknyt, dragit igång födelsedagsfiranden. Väldigt få bjöd igen, men kom gärna nästa gång. Men nu när jag inte gör det längre då duger man inte ens att umgås med. Ingen har hört av sig på hela sommaren. Nån kom i början av den och då vet jag att jag sa till C, nu gjorde dom så här och nu kommer dom inte i sommar och dit har jag inte fått komma på flera år. Det stämde, blev så i år också.

Många försvann ju när jag inte kunde röra mig som förr. Det blir jobbigt med en rullstol eller en permobil. Men jag är faktiskt självgående.
Dags att sätta ner foten ordentligt. Blir inte många kvar men får väl bli så då. Så jävla less på folk!

Sen dom här som hörde av sig när Elle dog. Som sa att dom skulle komma, inte 17 gjorde nån det. Nån skulle komma i augusti. Inte 17 blev det så heller. Flera av dom vi umgåtts mest med kom inte ens på begravningen.

Men nog om det! Har inte ens varit ut på baksidan idag. Inte bytt det där jäkla batteriet heller.










Gjorde soppa på hälften av broccoli och kasslerresterna. La till en potatis och ett par morötter, lök så klart. Hällde i lite buljong, oatlygrädde och timjan. Gjorde inte alls ont och har en portion kvar plus hälften av resterna i frysen. Så 200 g kassler och en broccoli plus det jag la till idag blev 4 mål. Ibland funkar det så. Är ju en soppälskare.

Åt lite tacochips nu ikväll framför en Åsanissefilm på TV4 guld, hade på lite fraiche och tångcaviar jag köpte för det är ju halva priset mot annan rom. Ingen höjdare kan jag säga! Lägger nog till på ishavsrom iaf. Den är ju billigast annars.


Skulle behöva åka till Maxi i morgon. Dom har bra priser på lite jag vill ha. Få se om det funkar. Lite bökigt att handla själv där.

Men nu är det redan i morgon igen! Att klockan går så himla fort så här dags då! Haha! Mot fjäderholmarna!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards