Mina ord och tankar

Alla inlägg den 17 september 2022

Av Neta - 17 september 2022 01:45

Blev nästan fulli skratt när jag tog ut köttet ur ugnen i morse. Jädrans vad det krymper. Det ökar lite i volym igen sen under marineringen men jag la in en hyfsat stor stek och det jag tog ut fick plats i min lilla enliterskastrull. Nästan all marinad fick plats med.


Nästan Haha!
Köttet är där i vätskan och jag vände på det efter 5 timmar eftersom allt inte hamnade i vätskan. Då fick jag kämpa för att få ur den för då hade den ökat igen. Det låg alltså 2x5 timmar i marinaden och nu ligger det utan marinad i kylen. Ska skära och frysa det på söndag.

I morgon ska jag på nån grej i domkyrkan, musik, dans, färgspel och allt möjligt. Annika från Lövstalöt ska med. Dom visade en snutt på nyheterna och jag blev lite nyfiken.

Va iaf ut efter posten idag och det var en del. Nån frågade om jag bytt batteriet till termometern med, ja det har jag. Igår! Haha! Tog ett tag.

Smågrejat lite inne idag. Men sitter helst med benet i lite högläge. Beställde medicinen från Apotea och den kommer med tidningsbudet vid 3-tiden nu på morgonen.

Rester till lunch och paj till kaffet.


Gjorde en plocktallrik nu ikväll, länge sen jag gjorde det. Körde mozzarellasticksen ( köpta) i airfryern och himmel vad bra dom blev. Så frasiga! dom är delade här. Sen lomo, lite sallad med paprika och Felix thaidressing, kalamataoliver, keso och ananas. Så gott att ta lite keso på en lomoskiva, lägga på en ananas, rulla ihop och så in i kakhålet. Tog rätt mkt dressing för att kunna doppa sticksen, så gott!

Såg ett recept på att göra egna sticks, ska prova det nån gång. Hittade frysta bananhalvor när jag rev runt lite i frysen. Nog måste jag ju kunna göra friterade bananer på dom? Pensla med sirap, rulla i panko o köra. Ska prova det med.

Åt den tidigt så blev lite sugen sen när jag skulle ta medicinen. Fick bli en delikatess med keso.

Å nu blir det lite sömn!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards