Mina ord och tankar

Alla inlägg den 19 september 2022

Av Neta - 19 september 2022 01:25

Har jag gått igenom Elles kassar. Det blir ju lite jobbigt men nu är det gjort iaf. Nu ska jag bestämma var jag ska ha allting bara. Vad gör man t.ex med hennes doppresenter? Hittade alla hennes små berlocker hon fick då bl.a en ursöt rosa Pelle Svanslös den ska jag absolut använda. Men ramar och sånt med datum. Inget man kan lämna ifrån sig precis.

Tog reda på en del av hennes julsaker också. Tar ju inte fram så mktsjälv men dom här sakerna ska upp ändå.
På tisd är det 6 månader sen hon dog. Ofattbart!

Börjat titta på gravlykta ochhittade den här.


Så fin! Meningen är att det sen ska finnas ett batteriljus i den. Hittat ett som lyser 180 timmar. Sen kommer vi att tända levande ljus också på speciella dagar som Allhelgona, jul, nyår, födelse och dödsdag. Finns ju gravljus med lock. Dom lyser ca 1,5 dygn.

Inte hänt så mkt här i helgen, blev snabbmat igår.

Pasta med spenat och ricotta, lomo och sallad med keso. Lite fruktig vinegrett med salmbär.

Idag skivade jag köttet, blev 9 portioner.


Blev ganska lagom, kanske att jag brukar ha fet lite rödare men nu blev det så här.

Testade att göra en potatisgratäng i airfryern i en av mina små matlådor av glas. Gick att göra på 1 stor potatis och en väldigt liten lök. Blev bra på matlagningsgrädde. Hade i timjan också.


I morgon kommer mr X, vi ska till banken och han ska sova över eftersom det är gubbdagis på tisd. Får lite hjälp med att ta in dynor och så. C är ensam den här veckan och kommer också. Men vi ska till Gränby efter banken också.

Nu ska jag iaf sova!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards