Mina ord och tankar

Alla inlägg den 20 januari 2024

Av Neta - Lördag 20 jan 23:50

Inte 17 kunde jag sova till 11. Första gången jag vaknade var väl vid 5, då var det kallt.


Ni ser vad bra min städ dammat.
Man blev inte så sugen att lämna sängen precis. Skönt att det inte är så kallt inomhus längre.
Jag somnade väl om så småningom och vaknade vid 9, men låg och lyssnade på boken nån timme innan jag klädde på mig.

Åt frukost och frös in köttfärs. Delade 1 kg på 4. Skar och frös paprika, 10 påsar blev det med det jag hade och det jag köpte i fredags. Nu hoppas jag på bra pris på purjo snart också. Tror inte jag har nån påse kvar alls.

Satt på en mörk 40 gr tvätt. Sen fastnade jag med kaffekoppen i soffan ett tag.

Gjorde 2 enkla röror till en bakpotatis, gräddfil, citronmajonnäs och curry, salt så klart. Den ena hade jag grillade kycklingbitar från färdiggrillade ben i och den andra räkor.


Gjorde sallad på en halv tomat och dito rödlök.

Gjorde en vitrinsemla på 2 minisemmelbullar. Skar av topparna, delade ytterligare en gång på samma ledd och tärnade det.


La hälften i botten. Rev mandelmassa grovt och rörde i lite grädde till nästa lager. Sen resten av brödtärningarna, ren vispad grädde och så bulltopparna och strödde florsocker över. Blev lite väl mycket till en direkt efter maten. Snyggt i dom glasen iaf.

Kollade Stjärnorna, bästa programmet hittills tycker jag.
Sen har jag löst lite korsord och lyssnat lite till på bok nr 7 och sista i serien på en av de bästa serier jag läst. Marianne Cederlövs böcker om Miriam och Herrvor. Vardag för 2 kompisar i 60-årsåldern, inte så mkt kärlek mer realism. Och intressen för natur, duvslag och magi, dom är lite häxor båda två. Kul och svår att lägga ifrån sig. Utspelar sig långt upp i norr, på Gotland och i Västerås. Alla kan läsas fristående. Hoppas på fler. Jag lyssnar på Storytel. Där läser 2 olika personer deras röster vilket också ger en kul karaktär till boken.

Nu ska jag hänga upp tvätten och sen krypa i säng. Fortsatt kallt! Blir nog inne i morgon med.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards