Mina ord och tankar

Alla inlägg den 17 januari 2024

Av Neta - Onsdag 17 jan 23:39

I flera år har jag haft en glasburk med körsbär i nån sprit i kylen. Konserv så inget bäst före. Så när jag slog ner rumpan i soffan framför Gokväll idag och han höll på med just sånna var jag tvungen att kolla receptet


Hörde att han sa att man skulle ha gammalt bröd. Det har jag i frysen, har mörka chokladknappar och resten också. Så man kanske skulle testa till helgen. Nåt kul ska man väl ha när man sitter här ensam. Är väl mer än 1 dl i burken men får väl offra mig på dom på nåt annat sätt. Haha!

Tvättat idag också och försökt pynta lite vårlikt. Är inte så mkt för att köpa tulpaner tycker dom står så kort tid. Men en bukett rosor i olika färger från Lidl ska jag nog köpa framöver. Gillar deras fairtrade som står 2-3 veckor.


Gjorde lite vitsås och nåt lasagneliknande av pasta o körrfärssåsrester. Blev lite lös men god. Ost på och stod väl en halvtimme på 225. Men föredrar nog riktig, kör med Knorrs.

Nu ska jag plocka ur och i diskmaskinen och sedan gå i säng.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards