Mina ord och tankar

Alla inlägg den 11 januari 2024

Av Neta - Torsdag 11 jan 23:58

Natten som var fick jag böta för i tisdags. Jag satt ju i typ 12 timmar då. I bilen dit och hem a la 18.8 mil och ca 4 timmar i rullstolen i parken.
Skulle ju klä av granen och packa den sista jullådan idag men det gick bara inte. Men alla andra lådor är redan ute så kan nog få hjälp med den sista. Vi la kvar rullstolen i bilen så det har varit fritt ut och in i förrådet.

I morgon ska vi åka in och jag ska lämna prover hos husläkaren. Handla lite och sen åker han hem. Men har ju varit här sen i söndags. Men jäklar vad tyst och tomt det kommer att bli. Nu vet vi inte när han kommer hit nästa gång. Fick känna på det lite idag då han åkte in och dansade till Lövgrens. 491 pers på Fyris. Vilken himla tur att jag inte följde med. Men så tyst här hemma.

Rensade lite i frysen och gjorde en kycklingsoppa.


Har nästan alltid några frysta tillagade kycklingfiléer där, nu la jag till glasnudlar från igår, lök, brysselkål, majs, röd paprika, buljong, ljus soja, mangochutney, lite salt och sv.peppar Redde lite grann m mjölk. Blev helt ok.

I över ett år har jag letat efter en klargul bomullsskärm till lampan i köksfönstret. Överlycklig när jag såg den här på nätet.
Men den är en som ska hänga för E27, min ska ju vara en bordslampa för E14.
Kan man fixa det?


Leif var tveksam. Men på nåt sätt kanske. Annars får jag väl hänga den där den annars ska stå. Orginellt iaf. Haha!

Men nu snusar han där ute så nu ska jag somna till det ljudet för sista gången på ett tag.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards