Mina ord och tankar

Alla inlägg den 1 december 2016

Av Neta - 1 december 2016 19:16

Nu är det ju faktiskt julmånad på riktigt. Har det inte gått hyfsat fort ändå? Sommaren varade ju nästan in i oktober.
Skrapade första " luckan" i trisskalendern idag, ingen vinst men det gör inte så mycket. Skulle väl vilja vinna så jag kan anlita en storstäd. Men det löser sig på nåt sätt ändå.

Läste lite om adventskalendrar https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Julkalender ja eller julkalender då. Kul med lite historik.
Har sett en del kul varianter på nätet, mest gjorda av tjejer till sina män. Hmmm.... 24 ölflaskor inslagna i folie, kul men inte min stil.
Men priset tog nog den som Classe Lövgrens Åsa gjort till honom.

Genialiskt! Hoppas han " öppnar" luckorna med. Undrar om han kontrar med något? Tror han är rätt klurig.

Undrar om jag ska göra en till mina tjejer med det jag behöver hjälp med. Mest sånt man använderfingrar och handleder till. Är lite eländigt på den fronten nu.

Träffat en handläggare från kommunen idag om ledsagning. Jag är rätt duktig på den lagstiftning som finns om det och LSS då jag ju suttit i en stödgrupp för familjer som får funktionshindrade barn efter en hjärntumör. Jag vet också skillnaden på pollicy och regel och vet vad ett prejudikat är. Vet vad som står i socialtjänstlagen och kan rabbla den rätt bra i de här frågorna. Vet också och det har hon ju märkt redan, hur och vart man överklagar. Tror inte hon räknat riktigt med det.
Slutade med att vi enades om att jag skulle ordna ett nytt intyg från doktorn, D2an har ju kommit till, och att hon ska försöka dubbla mina timmar.

Jag träffade också en tjej idag som har sökt jobb som ledsagare med mig, en som nästan inte verkar sann. ;-) för bra liksom. Vi klickade direkt!
Dansare som kryssar ofta, har samma favoritorkestrar och samma intressen i övrigt också.
Hon kom inte bara hit idag utan föreslog att vi, utan att jag har gällande beslut ska ses och göra något en dag. För att känna oss för med varandra. Jobbar gratis alltså!
Dessutom bor hon här i byn. Pessimist som jag är efter alla dessa turer undrar jag var haken är..... nejdå, det kanske är min tur att få ordning på det här nu. Behöver ju den här hjälpen. Hoppas ju kunna börja träna igen så småningom med och det klarar jag inte utan hjälp.
Håll tummarna.

Det är även glöggens dag idag.

Dags att ta fram det här igen, blev aldrig nån glögg första advent. Ska också unna mig årets andra peppis med ädelost.

Brandvarnarna ska kollas idag med. Det är redan gjort.

Ha en fin kväll!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards