Mina ord och tankar

Alla inlägg den 13 december 2016

Av Neta - 13 december 2016 23:32

Så här fint var det över åkrarna mot Skuttunge då vi for i går. Hade varit minus 11 gr på orgonen men då vi for vid 14-tiden var det -6.
Hade ett ärende i stan och kom väl därifrån vid 15, va framme vid karolinska 40 min senare men sen tog det över en timme fram till båten. Vi hade tänkt och dra ett snabbt varv och kolla på juldekorationerna och Stenbäcks gran men det hanns ju inte med.
Jag skulle för mitt liv inte vilja bo i ett 08-område. Ännu mindre vara yrkeschaufför där eller så jag måste igenom med bil. Då sägs det att "alla" 08 or åker kommunalt! Vilka är det då som köar ut och in i stan varje dag? Så irriterande men vi kan ju inte åka kommunalt dit. Jo dit till själva stan men sen då....
Det var iaf ovanligt rörigt igår och lika när vi skulle hem idag, fast vi åkte åt rätt håll då så var det mer köer än det brukar. Är det för det är dec?

Alla som sagt att dom skulle komma kom inte och nån som sagt det var på båten men anslöt aldrig.
Jag fick ett paket med en försenad födelsedagspresent av A-B o B, en jättefin fruktskål i metall som jag försttrodde jag hade redan. Men ungarna påminde mig om att den inte var lika och inte var i min ägo längre. Så fin!

Vi blev ett gäng iaf och vi spreds lite när vi skulle äta, sammanstrålade och spreds igen för att sammanstråla sent på kvällen. Inte alla men många. Det var Bingofinal och några var upptagna av det. En barnfamilj var med, den första dansbansdaxbebisen med sina föräldrar och lillebror, föräldrarna blev kära när dom sågs efter att ha pratat en tid på Dbd-chatten. Så himla mysig familj. Hon från Umeå blev Stora Vikabo.
Vi åt 6-7 st va vi nu blev i caf'et. Några åt julbord och några ville äta " mat & potatis" som man sa förr om lagad varm mat, även om det inte var potatis.

Wizex hade en julshow ombord, 2 uppträdanden igårkväll och ett idag på em. Valda delar av dom hade också lussat för frukoststerna i morse tillsammans med Tur-Åke som var kryssningsvärd. Kul för hade inte en aning om det.

Anna o Thomas

Här är dom som äldre par som ville sjunga en stilla allsång, sen komdet en fartig melodi.

Hedins spelade i cafe't, men hann inte prata med Conny. Vi vinkade bara lite på håll. C hade dock träffat dom. Vi åt frukost där idag och hann höra han spela trumpet iaf.

Igår spelade Martinez och Matz Blads, Jonas är ju riktigt varm i kläderna i Martinez nu och Sandra och han riktigt " hopshowade" dom är så fantastiskt bra!!! Spelar så bra låtar och Sandra är ju en fantastisk sångerska.

Matz Bladhs är ju mer traditionella, i början igår nästan tråkiga men dom tog sig efter hand. Dom har ju sin publik med så klart, mycket äldre ( i min ålder) ensamma tjejer som hänger efter dom. Nästan tragiskt att se vissa. Inte mina favoriter men helt ok. Roliga dessutom, började spelningen igår med att efterlysa ägaren till en viss bil som stod med lyset på. Reflekterade inte förrän efter flera sekunder att vi ju befann oss på Ålands hav. :-D

I natt efter dansen sen så blev det lite eftersittning som det brukar, långt ifrån alla var med och här är vi " förstärkta" med Sandra och Jonas. Somliga festade mer än andra och kom knappt ur sängen idag. Jag kan ju inte längre dricka typ vin sent, nlir helt förstörd dan efter, inget fungerar så jag dricker bara till maten, sen är det vatten eller alkoholfritt som gäller. Mår bäst då!

Idag sov vi med flit över frukosten, kom till hytten runt 4-1/2 5 i morse. Vaknade halv 12 men orkade inte stressa så åt frukost i lugn och ro, sen till taxfree. Kom upp under Martinez sista låt och missade Bladhs helt. Vi hittade bra platser för att se showens sista och tredje del. Å dra mig baklänges va Thomas sjöng Adams julsång, Oh Helga Natt bra. Vilken pipa han har. Stående ovationer, busvisslingar och jubel fick han. Har e tt filmklipp på min facebook.

Såg knappt några andra än A_B o B, J o B-M idag, jo jag hejade på kompissan från kusten som stod iö när vi lämnade cafe't. For hem iett fruktansvärt väglag. Stannade i Väsby och tog en hamburgare och det riktigt piskade av regn på rutan ett tag. All den fina snön sjönk ihop som ett korthus, strax efter snöade detoch så har det växlat ikväll med. Motorvägen såg ut som en spolad isbana.

Men hem kom vi utan missöden, E åkte direkt hem till sig, vi packade upp, gjorde lite luciafika och tittade på reprisen av Luciamorgon. C skulle sjungit i kyrkan men orkade inte. Mådde inte 100, hon är känslig för sömnbrist och hade ont i lederna hon med så vi tog det lugnt. Verkar tyvärr som hon ärvt mina och mammas leder.
Hon la sig tidigt efter " husprogrammet" , jag såg Dessertmästarna och har skrivit här. Ska få min B-vitaminspruta i morgon så ska strax njuta av min säng. Skönast i världen om man jämför med båtens.

Nöjd med kryssen, även om inte alla kom så bestämde vi att göra en till på Birka i sommar. Ev en flerdagars.
Så tack alla som var med, tack för presenten A-B o B, tack alla artister och tack alla andra bekanta jag träffade.
God natt!






Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards