Mina ord och tankar

Alla inlägg den 12 december 2016

Av Neta - 12 december 2016 03:14

Packar för kryssningen och gjorde lite fynd i skåpet. Hade helt glömt bort att jag köpt en ny liten väska. En med telefonfack och kortfack + ett utvändigt fack. Perfekt på en kryssning. Packar kläder gör jag i en grå bag jag fått från Ellos. Nån dom delade ut om man handladeör en viss summa. Tymmer hur mkt som helst och är mjuk.

Svårt att hålla i o fota på en gång :-D köpt den på Ullared.

Rymlig tygbag. Packar alltid för mycket, utifall om. Har sen en annan kasse med kudden i, kan inte sova på syntetkuddar så må ha min med mig.

Idag gjorde vi lite godis, knäck utan grädde på plåt, ist för mandel hade vi i solroskärnor vi hackade över lite. Blev kanon. C är lite känslig mot nötter o mandel så försöker undvika det.

Nu är det nerpackat i min röda Carl Larssonburk. Ska göra en sats till nu när vi vet att det blev bra.

Elle var kvar till em, hon fixade lite med sitt eget. Hon jobbar sista måndagen före jul i morgon innan vi åker. Slutar en timme tidigare så hon hinner hem emellan. Ska ge sina kompisar varsin snögubbe.

Suttit och kollat på taxfreeerbjudanden. Behöver få hem både öl och vitt vin och båda fanns förmånliga priser på. Dessutom väldigt bra pris på julöl fast det blir väl mycket med 24 st. Vi dricker ju inte så mkt.
Kollade också om dom hade något liknande Guldnougat, har ett recept på egen kexchoklad jag ska ha det i. Man blandar det med lite mörk choklad. Svårt att se i katalogen så får nog botanisera i hyllorna ist.
Dom hade även hummer i taxfree, fryst antar jag, 300- grammare för 82kr. Tror det är billigt. Kanske skulle köpa till nyår. Vi åker ju bil från båten, parkerar ombord så vi är snabbt hemma. Gäller o köpa sent bara. Kanske ta med en tidning o linda in dom i.
Så gott att bara klyva och dutta på lite vitlökssmör och värma snabbt i micron. Snålvattnet rinner nu.

Ser fram emot Wizex julshow i morgon och att få lyssna till Martinez, sen är Hedins i cafe' t. Martinez spelar med Matz Bladhs. Idel bra musik.

Kanske skulle sova nu då, vi är ju ett gäng på 20-25 st som åker tillsammans i morgon så risken finns väl att det inte blir så mkt sömn. Hon brukar bli framåt 4-5 innan man kommer till hytten. Brukar bli lite nattmat och eftersnack.
Ska bli så kul att träffa dom man inte sett på flera år. Ja dom andra med, har träffat ett par st hyfsat nyligen iaf.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards