Mina ord och tankar

Alla inlägg den 3 december 2016

Av Neta - 3 december 2016 01:35

Ja det blev en sån idag. Vi har länge pratat om att åka tillbaka till Solrosen i Våla. Vi var där i somras. Elle har väl varit mest ugen.
Vi var på en annan loppis i stan häromdan en där man hyr en plats och sköter den själv. Rörig som 17, därför var det kul att komma tillbaka till Solrosen idag, där är det ordning.
Jag har mycket juldukar, men inget att ha på de smala bänkarna TVn står på under krukorna med amaryllis. Eller jag hittade en stjärnformad, maskinvirkad duk i rätt strl, men jag ville ju ha 2 lika. Började därför leta efter 2 lika dukar men hittade inga fina. Då helt plötsligt

Så låg den här där. Identisk med den jag hade hemma. ;-)

Hittade även

En sån burk av samma sort jag har i skafferiet

2 böcker

Och en bågkappa till sovrummet. Handlade för den svindlande summan av 70kr om jag räknar rätt.

Det var då 1.5 timme kvar till Kretsloppet i Tierp skulle stänga. C har aldrig varit där så hon ville vi skulle åka dit.

Där hittade jag lite mer saker.

Den här hade min mormor i köket när jag var liten. Nästan iaf, då var tomtarna vända mot varandra och höll i ett hjärta som var en ljusstake för ett ljus. Men tomtarna är samma. Den kostade 10kr, kunde inte låta bli.

Vi har haft varsin julugg i en herrans massa år. Ganska stora muggar i stengods, 2 med tomtar på och 2 med snögubbar på. Jag har så klart haft med en snögubbe. Nu är dom för tunga för mina dåliga handleder och jag sa bara häromdan att jag vill ha en mindre, lite julig i porslin.

Å där stod den ju, för 5kr. Mycket bättre för mig.

Hittade en bok där med. Nån slags årsbok som gavs ut till julen i Sthlm "Af kristlige föreningen för unge män" Älskar sånt

Ursäkta den mörka bilden men ni ser nog.

En rund duk

En pepparkvarn lika vårt kakel. Bra för mig med vev då jag har svårt för vridrörelse.

En julbricka med Carl Larssonmotiv. Har ju stått där i den salen. Har bilden både som litografi i en samling på drygt 20 st och har ju även i en bok, har ett 10- tal böcker med hans motiv. Nästan alla från Sundborn och lilla Hyttnäs. Har en annan i den strl med julmotiv men den brukar bli upptagen av pepparkakshuset som tjejerna envisas med att ha varje år.

Nu var vi hungriga och tog vägen om Subway ute vid motorvägen innan vi tog lilla vägen hem hit igen. Det var ju högtidsdag idag när " På Spåret" började. En bakpotatis och en massa skaldjur med plock till det. Så gick den här fredagen med.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards