Mina ord och tankar

Alla inlägg den 26 december 2016

Av Neta - 26 december 2016 22:45

Många som går till jobbet igen i morgon. Andra har en välbehövlig ledighet. Kanske har du precis kommit hem efter att ha firat jul men nära och kära eller vinkat av dom. Vi såg några tårdrypande avsked vi centralen idag då vi skjutsade dit vår gäst.
Andra kanske andas ut och tycker det är skönt att det är över. Stängt hotellet liksom :-D Ni som läser Camilla Läckbergs blogg förstår vad jag syftar på.

Vår julhelg har varit väldigt annorlunda men lugn och fin. Förgylldes av sonens familj igår.
Jag har lärt mig att allt kanske inte är självklart! C har iaf varit ledig idag men inte mått bra, kvicknade till lite sen men lade sig tidigt.

Idag var L, E och jag en sväng på ÖB, MM och Citygross. Hade lite % på CG och köpte lite till nästa helg som inte blir förstört, sen hade dom kvar bra pris på en del fryst vi ville ha.
Hittade ett extra långt badlakan på MM, gillar att linda in mig efter duschen.

Sen har vi ätit revbensspjäll, omelett, nån köttbulle och av en nygjord Jansson. Värmde lutfisk med men orkade inte. Lite ris a la Malta med bär. Så gott iaf, kollat på farsen och nu slötittar jag på programmet om Kent.
E gör en gästblogg i min matblogg, L fixar vid nån dator.

Inget planerat annat än att vi ska till mamma nån dag. Rätt skönt!

Av Neta - 26 december 2016 00:44

Ja sonen med familj, vi ses inte så ofta på vinterhalvåret jämfört med sommaren när det är tre födelsedagar på drygt 2 månader. Sen bor dom så att det är svårt för mig att ta mig upp till huset om det är halt.
Men idag kom dom alla 4 och med en jättefin blombukett.

Dom här röda afrikanska liljorna köpte jag jättemycket förr när blomaffären Buketten fanns i stan. Dom stod länge och är så fina, sen gillar jag dom andra med så klart men fick en liten ostalgikänsla där. Då var det billiga blommor det är det inte idag.

Rasmus fjantade sig och ville inte vara med på farmors bild. ;-D

Vi åt kalkon med sås och potatis, lite sill innan. Bär, glass och vaniljvisp efter. Dom spelade lite solitär och gick lös på julgodiset, en trevlig eftermiddag.

Sen när dom åkt såg vi en film som gått som julkalender förut. En Julsaga! Åt lite lutfisk och annat småvarmt nu ikväll, sen en dokumentär om Sven -Bertil Taube, Fröken Friiman och nåt om kungafamiljen.

Hoppas ni haft en fin juldag och ni som ska ut på vägarna i morgon får ta det varligt. Bättre att komma sent i detta liv än tidigt till nästa.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards