Mina ord och tankar

Alla inlägg den 5 december 2016

Av Neta - 5 december 2016 23:43

Idag for vi på utflykt till Sala, Christine jag och en pingla som nog kan bli min framtida ledsagare.
Vi började med ett återbesök för min del. Johanssons cafe' på gågatan. Sist satt jag där i mars med Erna, Barbro och Patrik. Det sved till lite i magen då jag ick förbi det bordet. Patrik finns ju inte här på jorden längre.
Vi tog ett bord långt in i lokalen vid nån ugn i väggen och när vi suttit där ett tag så upptäckte vi att vi satt på ett glasgolv med ett kakelförsett utrymme under. Har ingen aning om vad det varit där innan och kom mig inte för med att fråga heller. Nån som vet så tala gärna om.
Åt en grillad foccacia med kyckling och fetaost, dubbla mackor, 2 rejäla trekanter + fräscha grönsaker. En hel måltid och jag orkade så klart inte allt. Kaffe till och den koppen var efterlängtad då jag inte hunnit med det hemma.
Efter det in på Linneskåpet så klart. Mycket fint har dom där men dyrt är det. A köte en väggljusstake men C och jag köpte inget. Fanns inga röda underlägg i plast.
Efter det tog vi en tur till Dollarstore, C gick in på Orienthuset precis bredvid och morsade på Patriks syster Emma som jobbar där medans A och jag gick före in på Dollarstore.

Skulle ha vit tvål till vår tvålpump som är en snögubbe och hittade denna som ju var lite fin med texten. Synd bara att märket döljde "tomte" " värmande brasa" och "stilla natt" nu vet jag inte om jag ska ha den som den är eller i snögubben.

Inga underlägg där heller, jo det fanns massor men inga röda eller andra fina med nåt juligt på. Bara som tunna vävda eller inte så fina grå med nåt lingon i en hörna. Vill ha lite tjockare och inte sånna i tunn plast som blir bubbliga av en varm tallrik. Ska ha till köket, dom ni ser på bilden har fått flyttat därifrån till soffbordet då vi ofta tar med tallriken in dit på kvällen.
Jakten fortsätter.

Köpte inget annat, C däremot hittade lite fint, ett par lite juliga doftljus m.m

Den här texten köpte hon. Den var ju lite rolig.

Hem, värmde lite av gårdagens pulled pork och åt med ris, sky o sallad. C åkte och jobbade natt och vi kollade Historieätarna och Tina i fjällen. Bra med playkanalen där man kan stega tillbaka till program som sänts de senaste dygnet.
I morgon ska jag vara hemma, försöka orka göra lite fröknäcke och kanske ett par jullimpor med fänkål, anis och kummin. Vore skönt att ha dom gjorda med. Vi får väl se, har onsdan fri med om jag inte orkar i morgon.

Nu ska jag småfixa lite innan jag tar kväller.



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards