Mina ord och tankar

Alla inlägg den 28 december 2016

Av Neta - 28 december 2016 22:18

På ca 2 timmar gick jag från frisk till riktigt risig idag. Christine och jag hade ett ärende i stan och efter det gick vi och åt en sen lunch på Kina. Hade en jättemysig stund bara hon och jag, det händer inte så ofta nu för tiden.
När vi kom hem var jag så trött, fattade inte varför, hade inte ansträngt mig precis. Sen började jag frysa. Näsan började droppa efter en stund med och nu känns hela jag som spagetti. Bara hoppas att det inte är flunsan som jag missade vaccinera mig mot.
Så typiskt då jag hade lite inplanerat både i morgon och på fred. Ställt in i morgon sen tar vi en dag i taget.

Ligger nerbäddad i soffan och där tänker jag stanna. Ha det bra ni andra!

Av Neta - 28 december 2016 01:01

Kom i en rolig diskussion idag om ensambarn. Och då ensambarn som kommit upp i ålder. Är dom mer egoistiska än andra människor? Tycker dom att världen kretsar runt den egna axeln?
Min erfarenhet är att en del, inte alla så klart, nog har svårt för att anpassa sig iaf. En del har nog svårt för att ta hänsyn med, men det kan ju iofs bero på hur dom lever och vad för slags jobb dom har.
En tolerant pojkvän/sambo/make som låter en sån flickvän/sambo/fru " hållas" och tvärtom så klart gör dom nog en otjänst. Dom får ett ganska abrupt uppvaknande då barnen kommer sen.
Det var det det handlade om idag. :-D
Känner också några ensambarn som aldrig varit i nåt längre eller stadigt förhållande, barnlösa och allt från 40 och uppåt.
Där märks det väldigt tydligt att man bara haft sig själv att tänka på. Att hjälpas åt om man är borta t.ex är det inte alla som fattar att man ska. Undantag finns så klart.
Ja det blev iaf en kul diskussion och en dråplig berättelse om hur den jag pratade med gett tillbaka med samma mynt och inte ens dukat av efter sig hos en ego som aldrig gjorde det hos dom. Men som inte ens verkat fatta varför hon gjorde så här. Ibland går det inte in, och vi var rörande överens om att dom bjuder man helst inte hem igen, om det inte är släkt som man "måste" umgås med då.
Har ni sånna erfarenheter?
Själv fick jag också en tankeställare, är ju inget ensambarn men för att jag har ju haft svårt att plocka undan borta hos nån nu när jag går så illa, men brukar ju ändå försöka hjälpa till med sånt jag kan sitta att göra. Frågar alltid om jag kan göra något!
Och kan jag inte ta undan efter mig ser jag till att L eller nån av tjejerna gör det. Bättre det än att jag ska vingla omkring och kanske slå sönder något. Mina är ju så vana att hjälpa mig nu att dom nästan blir förvånade om jag ändå gör nåt "bärande" själv. ;-)
Hur gör ni borta? Lämnar ni glas o porslin där ni suttit? Hjälper ni till att t.ex Diska, duka och duka av? Jag är då omgiven av vänner som gör både det och mer därtill.

Ja förutom det så har det inte hänt så mkt idag mer än det löpande. E och jag har pratat lite om vad vi ska äta i Nyår. När jag fyllde år överraskade ju tjejerna med cateringbuffe' från Maxi





Det var rostbiff, 2 olika sorters skinka, kycklingspett, salami, ostar, frukt, mozarella och tomatsallad, bröd och pot.sallad Tror det kostade 139kr/pers och man måste beställa för minst 4 pers.
Fast nu blir ju vi vad vi vet nu iaf, bara 3. Man kan väl iofs ta för 4 ändå. Men samtidigt är vi ju så vana att äta skaldjur på nyår nu så vi funderade på om vi skulle göra nåt liknande själva. Fast med skaldjur då och skippa pot.sallad och göra nån god röra ist. Och nåt kycklingspett kan man ju lägga till. (Har en nygjord rostbiff med.) ;-) Vi gillar ju plockmat. Jag tror till och med att jag har det mesta hemma utom hummer och den frukten och jordgubbar.
Ja vi får väl se hur det blir eller om vi kör som vi brukar. Det var nog iaf den enda " viktiga" saken vi pratade om idag tror jag.

Nu ska jag avveckla dagen tror jag. Ute har nog vinden avtagit lite iaf, blåst som 17 idag. Snö har vi igen också, typ 1 cm eller så. ;-) vitt och ljust iaf.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards