Mina ord och tankar

Alla inlägg den 10 december 2016

Av Neta - 10 december 2016 00:33

C mår ofta illa nu för tiden. Tror det beror på stress och annat som händer runt henne nu. Iaf sov hon uppe på soffan i natt och vi satt uppe och pratade i går kväll. Så mysigt o som förr. Annars är hon ju mest nere hos sig och dit kommer inte jag.
Själv sov jag som en klubbad oxe från midnatt till 7 i morse men satt kvar i sängen med paddan nån timme. Pratade lite med kompisen från kusten som också ska med på kryssen på månd. Hostade just ingenting förrän jag tände ljusen nu ikväll. Kan det vara av dom?

Rullstolen blev som ny efter service, vadstöden var otroligt sköna men hårda och iskalla så idag klippte jag sönder ett liggunderlag och L hjälpte mig skära till och fodra dom. Gjorde ett sittunderlägg till att lägga på sittdynan samtidigt, kan vara bra ute på vintern. Kan ju ha det om jag flyttar mig till nån bänk med. Tog ur sommarsaker ur rullstolskassen igår, la i en mössa och de tjocka vintervantarna + lite reflexband. Mina ekerskydd med reflexer på som vi gjort i ordning fanns ju inte på nya hjulen. Så måste lösa det. Vill ju synas om vi går över en gata. Har belysning att sätta på men vet bara hur de lyser framåt och att de röda syns i bak. Ingen aning om hur det syns från sidan.

Elle kom en sväng idag och kommer i morgon med, är ju festernas fest på TV, C jobbar natt så kul att få lite sällskap till det. L är nog måttligt intresserad. Vi bestämde att vi ska göra lite Nobelmiddag så grävde fram lite rökt fläskfile' ur frysen och tänkte göra en chokladmousse.

Blev ingen godistillverkning idag men nåt kanske vi gör i morgon. Kolla på dom här söta

Juligt så det förslår iaf. Ska nog inhandla lite röd marsipan eller göra själv och färga. Går ju att göra mandelmassa själv, ok att marsipan kanske är lite finare men mandelmassa duger åt mig. Går ursnabbt att göra i matberedaren. Lika delar florsocker och skållad mandel och 1 äggvita/ hundra g av de andra 2. Alltså 100 g mandel, 100 g florsocker och 1 äggvita. Sen kör man till den blir som man vill ha den. Gör jag själv så gör jag den aningens grövre än köptas och färgar man så gör man det i äggvitan innan man har i den. Slår sönder mandeln m floret först. Går med både hushållsfärg och gele' färg, den senare bara udden av en tandpetare med färg.

Ja det hände inte så mkt att skriva om idag. Skönt att bara vara med ett korsord. Inte sugen på att umgås med nån ens, ja mer än E då så klart.

Hörs mer i morgon.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards