Mina ord och tankar

Alla inlägg den 11 december 2016

Av Neta - 11 december 2016 01:08

Ja så säger var och en som varit på den och visst är det kul och se all prakt, fina klänningar, håruppsättningar, gnistrande juveler och alla blommor.
Blommorna är ju ett kapitel för sig, olika år från år och fina arrangemang, i år hade dom lekt med belysning också. Man kan göra mkt med LED, det syntes i underhållningen med.
Maten är ju också så tillfixad och konstfullt upplagd, fick jag en sån tallrik skulle jag inte nändas förstöra den tror jag.

Jag blev först lite besviken på kungatjejernas klänningar. Tyckte drottningens såg ut som ett glittrigt men för stort nattlinne, fast med släp då ;-)
Sen när hon satt på banketten såg man ju även det blå i den och hur arbetat mönstret var. Sen var den ju typ kaftan med vida ärmar. Vackert tyg. Tycker dock att hon som har så nätt o fin figur ska visa den.

Victorias var så färglös, ett fantastiskt vackert tyg med pärlemoskimrande mönster men tänk om det varit mer färg. Röd eller midnattsblå. Otroligt fin modell dock.

Madeleines var ljust rosa och hon är fin i det, men tyckte kjolen såg ut som en maräng. Men smart med 2-delat. Toppen var väldigt fin. Kunde varit lite mer rosa.

Sofias klänning tyckte jag bara var konstig, vacker grön färg och här var det ju färg iaf, men ingen snygg modell.

Annars såg man ju några riktiga höjdare, Anna Batras klänning var ursnygg, lika Alice Bahs och stadsministerfruns. Övervägande spetsklänningar tyckte jag annars.

Vi har suttit och tittat både på prisutdelningen och banketten så vi såg inte avslutningen på Så Mycket Bättre utan har det kvar till frukost-TV i morgon. Men har förstått av kommentarer på facebook att det var ett bra avslutningsprogram.

C jobbar i natt, skulle egentligen jobbat dygn men kören hade julkonsert idag så hon hade vikarie första timmarna.

Elle blev kvar så L kunde få dricka ett glas vin till maten. Nu har hon bäddat ner sig i en soffa och jag ska snart krypa i säng med.

Blev inget julgodis gjort idag heller, men köpt hem grejer till det iaf. E har pysslat lite med julkort och skivat en skinka här på skärmaskinen. Får väl se om det blir nåt godis gjort i morgon. Måste ju tvätta det sista och packa med.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards