Mina ord och tankar

Alla inlägg den 29 december 2016

Av Neta - 29 december 2016 23:27

I år har vi, hittills iaf varit förskonade från okynnessmällare. Jag tycker fyrverkerier är vackra och att det hör nyår till. Men man måste också ha i åtanke att det finns djur, tama och vilda som kan bli skrämda.
Sen tycker jag fyrverkerier ska skötas av nyktra vuxna. Och bara på nyårskvällen, förstår om några vill skjuta av tidigt om man har barn som inte orkar vara vakna. Men annars tycker jag det räcker med 12-slaget.
Fler och fler butiker slutar sälja dom här produkterna, har inte ens sett jättebloss i år. Även här i byn slutade han som sålde men vad händer då?
Jo damfrissan började sälja förra året och säljer i år också. Detvänder sig lite i magen över det kan jag säga. Att jag inte utnyttjar deras tjänster längre förstår ni kanske. Jag hoppas att den verksamheten inte lönar sig. Undrar hur dom deklarerar det?

Förra året var det tvärtyst redan 00.30, hoppas det blir så i år också. Och att inga lyktor ramlar ner och antänder träd och hustak. Men innan dess ska vi njuta av det vackradå vi går in i 2017.

Vi börjar fira redan i morgon, C ska till Markus på nyåret och sover kvar där. Så vi äter nyårsmiddag med henne i morgon. Sen blir det bara Elle, jag och Leif på nyårsafton. Lugnt och skönt nu när jag inte är riktigt 100. Ska iaf försöka orka åka med in och handla i morgon. Men det blir snabb handling och sen hem igen.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards