Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 19 januari 2024

Tungt huvud

Av Neta - Fredag 19 jan 22:44

Muskeln bakom axeln mot nacken är stenhård och det känns som huvudet är för tungt. Jobbigt att hålla det på plats. Känns så iaf.
Hade ont i vä knä med men det verkar gett sig. Va det jag ramlade på.

Har iaf en nystädad lägenhet. Handlade ju lite igår och idag handlade Annika åt mig häruppe. Kom på att jag glömt broccoli men jag överlever nog.


Jag köpte apelsiner igår och idag fick jag bananer så blev lite solsallad ikväll. Skulle fått besök men det var för kallt. Kan iofs förstå det. Åt upp pastan jag lämnade igår. Behöver kanske ta nåt mer.
Ska plocka av sängen med. Vika lite tvätt. Har en bok jag lyssnar på så går nog lätt.

L är på dans till MA i Nyköping så jag fick en returhälsning då jag bett honom hälsa. Han brukar ju hänga med dom efteråt och hjälpa till lite. Han hade gärna fått vara här ist. Masserat min muskel lite försiktigt. Drar mig lite för allt tungt jag skka lyfta ner. Att det ska bli sämre.


Frös i natt trots mitt tjocka täcke och så här ser det ut i morgon. Bäst att hålla sig inomhus. Och i natt blir det ett lånngärmat nattlinne. Glad att jag har ett hem, tänker mkt på hemlösa i kylan.

Hoppas få sova länge i morgon. Till 11 minst. Känns som jag behöver det, blev inte så mkt sömn i natten som var. Då blir inte dan så lång heller.

Men ska fixa lite nu och sen gå i säng.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Tisdag 21 maj 01:26

Det är tydligt att det är vi som redan har det besvärligt ska ta en stor del av de besparingar som behövs i samhället. Lagen är inte längre lika för alla oss med rörelsehindrr. Det är olika i kommunerna det har jag förstått sen jag gick med i en grup...

Av Neta - Lördag 18 maj 23:08

Igår på dan ringde min kompis från grannbyn och funderade vad jag skulle göra i helgen. Jag hade försökt bjuda på spontanmiddag tidigare i veckan eftersom hon fyllde förra helgen men då var son och sonhustru där. Jag har svårt att ta mig in i henne...

Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards