Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 17 december 2016

Det börjar likna något

Av Neta - 17 december 2016 23:34

Jul t.ex hängde upp lite julgranskulor i fönstren, även ett par snöstjärnor. Tomtarna m.m står och väntar. Marknadsnougaten är klar, det gröna med mintsmak hade tagit slut så Elle hittade apelsinsmak så vi tänkte göra med orange färg och försökte blanda men blev snarare ljus aprikos om ens det. :-D. Goda är dom iaf.

Vi gjorde ren plafonden i taket på vard.rummet och även uplighten, kom fram lite mönster och blev väldigt ljust. Går inte fota med paddan det blir bara vitt. Han gick även med torrmoppen, vi har en platt tunn med teleskophandtag, drog över väggarna och vilken skillnad det blir fast man tycker det ser dammfritt ut innan. Hade ju några ställen det syntes damm på med.

Kört ett par maskiner stora dukar idag. Tvättar dom typ en gång om året och släpar upp vår antika bordsmangel man får veva för hand. Inköpt på Emmaus för 30 år sedan för 25kr. Finns ingen elektrisk som manglar linnet så fint. Är ju en speciell känsla på nymanglat äkta linne. Bomullsdukarna kunde jag lika gärna stryka men dom hänger med på samma sväng. Jobbigt att veva och den som matar in får passa fingrarna. Har även en elektrisk men det blir inte hälften så bra.

I morgon är C ledig och förutom manglingen ska vi sätta ut tomten som lyser på altan. Sen ska badrummet få sig en storstädning och vi ska försöka få bort kalk från nerkanten på duschdraperiet, får väl ta kalkosan i värsta fall. Har ju en sån handikapp dusch jag kan gå in i, bara 2 cm hög kant. Draperiet sitter med magneter från golv och ända upp så går inte ta loss och tvätta. Men jag kan ta ner det och lägga det i kabinen som är 2 m lång.
Sen ska den tråkiga dammningen göras och tomtarna ut, gjorde godis idag så hann inte. Förutom marknadsnougaten blev det ischoklad på kokosolja med lakritspulver och kakao. Blev helt ok. Gillar ju lakrits.

C jobbade från 7.30 igår till 15 idag, tog ett extrapass. Hon har ändå varit med och fixat lite men la sig tidigt. Vi började kolla på Galenskaparna men stängde av, va inte så bra eller så var vi inte på humör. Återträffen för Så Mycket Bättre får bli till långfrukost i morgon innan vi sätter fart.

Annika ringde idag, hon är sjukskriven och ville ses i mellandagarna. Va ett tag sen nu. Kom på att jag borde ringa mamma, har inte gjort det den här veckan men C hade träffat henne och syrran på Gränby så jag vet att det är bra.

Blir ganska lugnt till veckan, ska städa av på torsd och handla onsdag men vi åker in direkt på morgonen. Fred det sista färska på Nelins och hämta kompisen som ska vara här i jul vid 08-tåget. Alltså inte 8 på morgonen....
Blir nog bra! Lite segt att få L att göra något, sitter vid nån dator han ska fixa till nån. Elle sliter desto mer och det ska ju inte hon göra vilket han också är medveten om. Tur C är hemma! Hon river i åt han om det behövs.

Nu lite läsning isängen!

Godnatt!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Av Neta - Tisdag 23 april 17:25


Den tär på min SLE tärda kropp. I morse var det full sol och blå himmel men 0-gradigt. Det kämpade sig upp till 7 gr. Ser så skönt ut men det är det inte. Fick ett medelande i Bjkl gruppen om att det är rådjur som härjar på kyrkogården, precis som ...

Av Neta - Måndag 22 april 23:21

Hemköp har sin färs, Ica sin. Icas består av 30% ärtor och HKs av 50% broccolli och blomkål. Den har fått godkänt både av mig och dom som ätit den här. Gjorde ju biffar, det blev 15 st av 500 g, kostade då 30kr. Nu har dom den igen och den här veck...

Av Neta - Söndag 21 april 22:01


Problemet när man sitter som jag är ju att man kanske inte alltid känner hur kall man blir. Jag frös om överkroppen igår och hade tagit med en kofta. Men fötterna blir ofta väldigt kalla utan att jag känner det. I en danslokal är det inte så mkt värm...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards