Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 20 december 2016

Handlat det mesta

Av Neta - 20 december 2016 00:59

Har lite grönsaker och mejeri kvar, sen det man ev glömt då. ;-)
Köper ju inte julklappar i år men har 2 undantag, inte tjejerna för dom får en liten slant till rean. Inte barnbarna heller från och med i år, hade dom varit yngre kanske men dom är stora nu och har så dom klarar sig ändå. Iaf fyndade jag rejält på den ena julklappen, råkade vara " Dagens lucka " nedsatt 200kr. Kostade betydligt mindre än det med. Den andra är ett s.k säkert kort.

Men så skönt att ha allt i princip hemma, bestämde mig till slut också för att inte grava egen lax i år. Det blir ju faktiskt billigare och köpa färdigt. Får ju vända på slantarna nu.
Fötetaget som gjorde färdiga kakdegar har upphört med tillverkningen. Det var väl för bra för oss som inte kan knåda själva. Vet inte hur jag gör men som en kompis sa, man kan ju äta av godiset till fikat man måste inte ha kakor. Sant iofs men jag hade ju spetsat in mig på dom därchokladkakorna. Spröda, möra och goda. Sen ska jag inte äta kakor nu, jag vet, men en kaka på julen ......

Trodde det skulle vara byst med folk på GC idag efter att ha sett kaoset på parkeringen. Snacka om huggsexa om platserna men väl inne sen var det inte så farligt! Behövde inte köa för att scanna ut på Kvantum heller. Personen som kom på det här med scanning och att man betalar i en terminal, den ska banne mig ha pris. Så himla mkt det underlättar och man ser summan man handlar för hela tiden. Inga överraskningar numera. Å man kan kolla att rätt priser går in.

Jag fick hem allt idag tack vare att L åkte in en gång till. Skjutsade in E på en julfest och hade lite väntetid i stan. Jag hade tänkt åka med in men orkade inte.
Är lite bökigt i köket




Jag fick den kanske inte så smarta ide'n att måla in kokbokshyllan i väggfärgen igår. Men nu är det gjort iaf. Inte jag som målade dock.
Hade ingen lust eller ork till att röja för att laga mat, men L hade mitt kort så tänkte att jag måste väl... men var samtidigt lite sugen på en räksallad. Visste inte om E o L skulle komma så dom hann in före 21. Så får jag ett meddelande från C som jag beklagat mig för, att det kommer hem en räksallad till dig inom 10 min. Fattade ingenting hon jobbar ju. Men mycket riktigt så kom Anneli med en sallad. Här i byn är vi liksom hjälpsamma. C hade ju så klart frågat henne och jag fick en liten pratstund med denna fina tjej.

Så gott! Skulle kunna leva på sallad.

Måste få visa en bild som min kompis Mackanz la ut idag.


Lite gulligt!

Köpte en jultidning jag inte sett förr idag. Jösses va roliga tips och goda recept det fanns där. Mönster och mallar till pyssel med. Ett mönster på en korsstygnstavla med en Amaryllis på. En sån brukar ju kosta ett par hundra kr. Iofs inkl garn o väv då förstås. Lite sugen på att göra den.

Ja i morrn lär vi återställa köket sen får vi väl se om det blir några kakor. ;-) får väl bli " röra hop och klicka ut" varianten isf om nån annan rör. Men först ska jag sova ut, halv 10 har jag ett larm men tänker koppla ur det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Av Neta - Tisdag 23 april 17:25


Den tär på min SLE tärda kropp. I morse var det full sol och blå himmel men 0-gradigt. Det kämpade sig upp till 7 gr. Ser så skönt ut men det är det inte. Fick ett medelande i Bjkl gruppen om att det är rådjur som härjar på kyrkogården, precis som ...

Av Neta - Måndag 22 april 23:21

Hemköp har sin färs, Ica sin. Icas består av 30% ärtor och HKs av 50% broccolli och blomkål. Den har fått godkänt både av mig och dom som ätit den här. Gjorde ju biffar, det blev 15 st av 500 g, kostade då 30kr. Nu har dom den igen och den här veck...

Av Neta - Söndag 21 april 22:01


Problemet när man sitter som jag är ju att man kanske inte alltid känner hur kall man blir. Jag frös om överkroppen igår och hade tagit med en kofta. Men fötterna blir ofta väldigt kalla utan att jag känner det. I en danslokal är det inte så mkt värm...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards