Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 21 december 2016

Dagen började dåligt

Av Neta - 21 december 2016 02:55

Men den slutade rätt bra. ;-)
Skulle ju sova länge idag så vaknade så klart före 7. Ont så ini....
Försökte tänja och massera, smörjde med dunder och tog en värktablett men inget hjälpte. Fick nästan lite panik. Får så många otäcka tankar när det blir så. Inbillar mig att skelettet ska vittra sönder.
Tog iaf paddan och surfade runt en stund för att fokusera på något annat men fick ge upp efter nån halvtimme. Övervägde att sätta mig i duschen under varmvatten men orkade bara inte.
Somnade om till slut och vaknade sent, åt frukost 11.30 Haft ont och varit groggy hela dan. E kom och hjälpte mig baka, vet inte vad jag skulle göra utan henne eller C år.

Nu har vi iaf mer fröknäcke och 2 sorters kakor, C har städat badrummet med lite hjälp av L och tagit bort det som gick av kalk på duschdraperiet. Det går inte att lägga i tvättmaskin då det ju är magneter i ytterkanternas hela höjd men går att lägga på golvet som tur är. C o E plockade även i ordning lite i köket. Finns nån fri yta på bänkarna iaf trots kakburkar som ska undan. Bordet ser jag också.

Jag har inte varit till mkt nytta idag. Håller också på bli galen på min säng. Min resårmadrass är helt slut. Går inte att sätta sig upp utan att det smäller i fjädrarna, ligga två i den funkar inte längre.

Så jag beställde en ny från Furniturebox nu ikväll, smidigt sätt att köpa möbler på och billigare än både Jysk och Ikea. Tog en kontinetalsäng med ribbotten underst och resårmadrass sen. Ganska tjock bäddmadrass och den är blå. Är som på bilden men med en nackkudde på mitten. 62 cm hög, min nu är 55. Får väl skaffa lift kanske. :-D kommer att kosta mig en 500-ing i månaden ett år framåt men det ska nog gå. Får bli min julklapp till mig själv. Fri frakt och retur är det också.
Den kommer mellan 28e och 6e. En som kommer att bli glad är C hon har väntat länge på min sängram som ju också har både huvud och fotgavel fast i trä.

Å ni som funderar nu, ja vi har skilda sovrum då en av oss tror hen är en motorcykel på nätterna;-D

Den är ju lite tjejig och hon har bara ben på en resårmadrass nu. Jag har ju haft den några år men madrassen längre. Den är bara köra till återvinningen.

Nu ska jag sova, och hoppas slippa vakna med värk i morgon.

 
 
Ingen bild

Camilla

21 december 2016 12:04

Härligt med ny säng. Nästa säng vete tusan om inte jag ska Ha en sådan man kan med knappar höja och sänka.
Mamma och pappa skaffade sådana

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Av Neta - Tisdag 23 april 17:25


Den tär på min SLE tärda kropp. I morse var det full sol och blå himmel men 0-gradigt. Det kämpade sig upp till 7 gr. Ser så skönt ut men det är det inte. Fick ett medelande i Bjkl gruppen om att det är rådjur som härjar på kyrkogården, precis som ...

Av Neta - Måndag 22 april 23:21

Hemköp har sin färs, Ica sin. Icas består av 30% ärtor och HKs av 50% broccolli och blomkål. Den har fått godkänt både av mig och dom som ätit den här. Gjorde ju biffar, det blev 15 st av 500 g, kostade då 30kr. Nu har dom den igen och den här veck...

Av Neta - Söndag 21 april 22:01


Problemet när man sitter som jag är ju att man kanske inte alltid känner hur kall man blir. Jag frös om överkroppen igår och hade tagit med en kofta. Men fötterna blir ofta väldigt kalla utan att jag känner det. I en danslokal är det inte så mkt värm...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards