Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 1 januari 2024

Nejdå

Av Neta - Måndag 1 jan 16:59

Jag är inte bitter, tycker kanske bara att man håller ihop familjen.
Alla saknar nog Elle på sitt sätt men ingen pratar om henne, det är precis som hon aldrig funnits. Inte ens när vi var samlade på annandagen allihop var det nån som ens nämnde henne. Så fort *glöms* man alltså! Jag tycker det är skrämmande.

Ringde just och sa ifrån städ i morgon, orkar inte ha nån okänd här.

Måste göra mig av med min assistent, har ju köpt en vanlig elvisp med stativ för visp och degkrokar. Har ju även en vanlig råkostkvarn då assistenten är så tung för mina dåliga leder. Ska kolla på en liten enkel köttkvarn också. Vet att det finns en lika min råkostkvarn. Assistentens köttkvarn är inte ens uppackad.
Någon som är intresserad? Smeg SMF23BLEU, 2500kr för rubbet, prutat och klart. Hämtas här. Nypris 4990. Inköpt dec 2020. Använd 2-3 ggr. Alla instruktioner kvar. Kvitto finns.
Tror tyvärr att den utgått.

Äter rester idag så pizzan får nog vänta. Det här var min brunch









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 29 april 01:01

Idag var det dags. Körsbärsblommans dag i Kungsträdgården. Blev till slut bara C och jag som åkte. Hon var i Sthlm igår också Haha! Hon hämtade mig mitt på dan. Kom några stänk på vägen ner men då vi parkerat var det uppehåll och tidvis sol. Blås...

Av Neta - Lördag 27 april 21:55


Har ni nån sån pryl som ni använder mycket och känner att ni inte kan vara utan? Jag tror iofs att vi alla har flera sånna. Jag har den här. Den är inte så stor, du kan riva saker direkt på tallriken med den. Min står ofta kvar på köksbordet....

Av Neta - Lördag 27 april 16:24

Både igår och idag har det småsnöat och inte varit mer än högst 5 gr. Inte varit så sugen på att gå ut. Skulle ju köpt potatisbullar för att prova det där i våffeljärnet men hittade 2 bakpotatisar som börjat bli lite skrynkliga. Rev en sån med en 1/2...

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards