Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 2 januari 2024

Åt ingen pizza

Av Neta - Tisdag 2 jan 00:27

Trots den oskrivna regeln om pizza idag så åt jag ju frunchen till Nyårskonserten som jag startade om vid 13-tiden sen orkade inte jag nån riktig mat ikväll. Har ett pizzakit, gjorde en burk med riven ost och purjo och har kronärtskockor i en annan burk. Sen ska jag ha antingen skinka eller räkor på.

Åt dock 1/2 påse ostbågar och den andra pannacottan till fikat. Så pizza blir det i morrn.

Har nu sett både nyårskaramellerna och Quizprogrammet ikväll. Det senare var roligast, jag kunde faktiskt en hel del.

Sov ju till 11 idag så är inte ett dugg trött nu. Suttit i soffan och sett himlen lysas upp av gröna stjärnor. Nån som försov sig på 12-slaget kanske. Igår hörde jag smällar men såg inget, ikväll såg jag men hörde inga smällar.

Många som börjar jobba i morgon men är ju kortvecka då det är helgdagsafton på fred. och röd dag på lörd. Saknar att åka till Norrskedika på trettondagsafton som vi alltid gjorde förr, då var det dans som var knökfull. Riktig dans med korvförsäljning på slutet. Är väl inga ställen som har det idag. Men jösses va god den korven var när man hade nån timme hem i bilen sen. Nåt att tipsa Fyris om kanske. Är ju många som åker långt dit, hört om nån Flenbo som åker Haha!

Finns faktiskt också en tjej som cyklar från Enköping, är där på alla danser, både em och kväll och cyklar, även på vintern. Kan ni tänka er en cykeltur mitt i natten i minusgrader på ett par timmar efter att ha dansat en hel kväll? Förmodligen inte, jag skulle inte komma på tanken.
Jag cyklade nog både dit och till Holmen ibland men då var det på sommaren och vi var oftast fler.

Vi cyklade en 8-10 st ut hit på midsommardagens dans med, åkte Ärentunavägen via gamlis med vätskepauser, vatten inget annat. Sen hem till stan på natten. Täljde sälgpipor och väsnades efter vägen. Spik nyktra.

Va mycket man upplevt genom dansen egentligen! Galna folkdansare var vi som gick på vanliga danser med. Åkte över halva Sverige.
När jag träffade Leif fick han uppleva mkt han inte var van vid. Sen alla danskryssningar. Åkte alltid vardagar och tog på sin höjd ett glas vin till maten och kanske nån kaffedrink på maten. Men den alkoholen försvann ju efter ett par danser. Så himla kul vi haft! Vilka upplevelser. Nu sitter man i sin rullstol med dålig balans och sönderdansade knän. Är nog inte ensam om det heller.

Men nu ska jag lösa korsord en stund innan sängen.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Lördag 27 april 21:55


Har ni nån sån pryl som ni använder mycket och känner att ni inte kan vara utan? Jag tror iofs att vi alla har flera sånna. Jag har den här. Den är inte så stor, du kan riva saker direkt på tallriken med den. Min står ofta kvar på köksbordet....

Av Neta - Lördag 27 april 16:24

Både igår och idag har det småsnöat och inte varit mer än högst 5 gr. Inte varit så sugen på att gå ut. Skulle ju köpt potatisbullar för att prova det där i våffeljärnet men hittade 2 bakpotatisar som börjat bli lite skrynkliga. Rev en sån med en 1/2...

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Av Neta - Tisdag 23 april 17:25


Den tär på min SLE tärda kropp. I morse var det full sol och blå himmel men 0-gradigt. Det kämpade sig upp till 7 gr. Ser så skönt ut men det är det inte. Fick ett medelande i Bjkl gruppen om att det är rådjur som härjar på kyrkogården, precis som ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards