Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 6 januari 2024

Tråkiga saker

Av Neta - Lördag 6 jan 00:31

Idag nåddes vi av budet att Marie i Ainbusk, Jossans syster gått bort bara 9 dagar efter sin man. Så tråkigt! Nu kommer ju Ainbusk defenitivt inte att finnas längre. R.I.P Marie!
Jag tänker på föräldrar och syskon. Att mista två barn, gamla eller inte. Kan inte ens föreställa mig det.

*snökaoset* på E22 i Skåne är över. Handlade tydligen mkt om undermåliga däck på utländska långtradare i dåligt väglag orsakat av besparingar. Men det är väl inget nytt? Otaliga är ju olyckorna på våra europavägar som orsakats av det. Det sa också en facklig representant för åkarna idag på Tv.
Vi har en trafiksäkerhetslag i Sverige som också gäller att man inte ska åka med undermåliga däck. Du får ju körförbud om inte däcken håller måttet på besiktningen. Det är väl bara besiktiga de utländska transporterna. Kräva, om inte dubbdäck så iaf bra vinterdäck. Kostnaden för det får väl deras åkare ta. Kanske vägverket också kan se till att det finns sand vid backiga vägar. Vi har grustag här på våra åsar som borde kunna försörja med det. Snöröjning och halkbekämpning ska det aldrig snålas med, det handlar om säkerhet och människoliv. Kanske borde vinterkörning få ett lyft i körkortsutbildningen också.




Gjorde en ny rödkålsallad idag med rödlök och granatäpple. Mina äpplen står ju i scootergaraget och dit kommer jag ju inte. Gjorde en vinegrett på rödvinsvinäger och olivolja.
Tog en påse med julköttbullar och gjorde en gräddsås med lite oxfond, portvinsgelé och ljus soja i. Några droppar av varje bara då jag ju bara gör på 1,5 dl. Såsen ser tjock ut på bilden men så upplevde inte jag den.

Kollade på På Spåret och farsen från Fredriksdalsteatern med Eva Rydberg, den sista som gjordes. Var det bara jag som tyckte den var lite *för mycket*? Tänkte nästan stänga av ett tag.

Nu ska jag iaf avveckla dagen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 13 maj 16:11

Gurk & Avokadosoppa 1 gurka 2 avokado 1 hönsbuljongtärning 4 dl vatten 3 msk press citron 3-4 msk olivolja Salt, sv.peppar & lite cayenne 3 msk finhackad dill 1 kn gräslök, hackat Krutonger Skala gurkan och skär den i bitar H...

Av Neta - Måndag 13 maj 00:14

Ja Den stora älgvandringen alltså. 87 älgar har summit över. L tror det är rekord. Det roliga tycker jag också är alla andra djur man får se liksom på köpet. Järv, björn, lo, ren, grodor, örnar, orrar, svanar, änder, ejder och en massa andra fåglar...

Av Neta - Söndag 12 maj 00:06

Hade tänkt sova länge idag. Men så klart vaknade jag tidigt då. Om jag nu bestämmer, utan att sätta väckning i morgon att jag ska vakna tidigt då, så kanske jag får sova iaf då. Haha! Christine och Marcus var här idag. Vi fikade lite och dom kom ...

Av Neta - Fredag 10 maj 23:27

Vårblommor i Uppsala Lite picknick med sushi och jordgubbar i Stadsparken. Fick en direktleverans av kaffe och nygjorda chokladbollar av dotra i världens sötaste kasse. Vi promenerade ut mot Kunsängarna såg bron som höll i...

Av Neta - Fredag 10 maj 00:09

Åkte till affären idag. Köpte då en påse potatisbullar. Höll på svimma när jag kom hem och såg att det var 1500 g. Frös dom 4 och 4. Blev 7 påsar. 62kr nånting om jag inte minns fel. Så billig mat är det ju. Jag valde att inte platta ut dom. Fic...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards