Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 6 september 2022

Svamp

Av Neta - 6 september 2022 01:31

I morse vaknade jag av att jag frös. Då är det väl bra illa iaf? Klädde på mig men satt kvar i sängen och läste tidningen på paddan. Gick in mest för att läsa om en större olycka som varit på E4 i stan på morgonen.

Ögnade igenom dödsannonserna och hittade min gamla kärlek från Lagga där. Och bredvid den annonsen?. Linnea! Men va 17 finns det fler som heter lika. Närå det var hon! Min närmaste granne. Vi delar uteplats. Bara en vägg emellan. Men va 17 såg ju henne bara häromdan! Hon dog i onsdags. Nu har ju inte jag varit ute sen vi var i Norrtälje i tisdags.
Sonja och Linnea är ju dom jag umgåtts med. I vintras hade Elle och jag torsdagsfika med dom och i pingstas satt hon, jag och Sonja på min baksida och drack prosecco. Nu är det bara Sonja och jag kvar!
Ringde Sonja och skrev med Jörgen som är hop med hennes barnbarn. Då fick jag veta att hon åkt in på sjh med magsmärtor redan förra söndan. Men ringt Sonja i måndags och sagt att jag är nog snart hemma igen för dom hittar inga fel. Så i onsdags hade hon fått ett hjärtstopp.
Poff så är en människa till bara förintad, finns inte längre! Ny granne på den sidan också nu då.
Men gud som jag kommer att sakna henne och våra pratstunder. Hon kom ju ofta när jag satt ute både fram och bak. Jag är fortfarande lite chockad och inte så lite tagen. Kommer att vara saknad!

Iaf när jag pratade med Sonja så hade hon lika kallt. Trodde dom som bodde uppe hade det bättre men nej!

Sen kom Mi, med en kasse kantareller, en massa äpplen och en stor burk äppelmos. Stora fina kantareller, rensat o klart!


Hela traktörpannan full.


Blev 13 påsar i frysen. En slev i varje. Då har jag nog lite kvar av dom jag fick i fjol också.
Vilka vänner man har!

Kollat efter en gravlykta med ljussensor. Kanske hittat en. Planerat en tripp till Rättviks marknad med C och pratat om julen igen. Hon vill ju jättegärna att vi alla ska samlas hos dom. Men folk jobbar tyvärr! Men på nåt sätt ska vi väl få till det.

Ja så det har varit en omtumlande dag! Jag kom liksom av mig! Fast jag fick ju en del gjort iaf!

Nu ska jag klä av mig i kylan, lägga mig i mina iskalla sängkläder. Det är redan tisdag!


Min middag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Lördag 18 maj 23:08

Igår på dan ringde min kompis från grannbyn och funderade vad jag skulle göra i helgen. Jag hade försökt bjuda på spontanmiddag tidigare i veckan eftersom hon fyllde förra helgen men då var son och sonhustru där. Jag har svårt att ta mig in i henne...

Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Av Neta - Tisdag 14 maj 22:47

Rätt nere nu. Är väl den stora vårdeppen. Ska det vara så omöjligt att bara få må bra, vara glad och slippa fundera över saker som blir typ *konstiga* Kanske är jag något bättre i fötterna, vi får väl se, men jag törs inte ta ut nåt i förskott. F...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards